Minister Weyts investeert in nieuwe sportinfrastructuur in Wuustwezel

Op 21 december 2022, over deze onderwerpen: Jeugd, Verkeer en openbare werken

Vlaams minister van Sport Ben Weyts investeert fors in sportinfrastructuur. “Ook Wuustwezel deelt mee in de koek”, zegt Amber Vermeiren. “Met € 582.613 aan Vlaamse steun voor de vernieuwing van het Sportpark Kattegat kunnen twee kunstgrasvelden voor voetbal- en omnisport, maar ook kleedkamers, sanitair en een kantine voor clubs en individuele sporters aangelegd worden. Daarna volgt de bouw van een danszaal en yogaruimte, de bouw van "groene tribunes" in talud en uitbreiding van de loopomloop.”

De budgetten voor sportinfrastructuur gaan fors de hoogte in. De 55 miljoen euro bij de formatie werd in kader van de Vlaamse relance verdubbeld naar € 110 miljoen. In totaal investeert Vlaanderen via Sportspurt € 185 miljoen. Het is een nooit geziene investering die voor elke sportende Vlaming moet renderen.

“Met onze Sportspurt zetten we de inhaalbeweging verder door voor meer en betere sportinfrastructuur”, zegt Vlaams minister van Sport Ben Weyts. “We investeren fors om comfortabele sportinfrastructuur dicht bij huis te realiseren, ook in Wuustwezel”

“We zijn blij dat Sportminister Ben Weyts steun geeft aan het project ’t Kattegat”, zegt Jens Stoffelen. “Het ’t Kattegat krijgt nu de opwaardering die ze verdient.”

Contact:

Amber Vermeiren (0476/76.88.03)