Jeugdhuis De Raap

Op 21 maart 2015, over deze onderwerpen: Fuifproblematiek, Jeugd

Op donderdag 12 maart 2015 deed de deputatie van de provincie Antwerpen een uitspraak over het bezwaar dat lopende was tegen de bouwvergunning van jeugdhuis De Raap te Wuustwezel. Luc Lemmens, N-VA gedeputeerde van het provinciebestuur Antwerpen, gaf een positief advies over de bouwvergunning. De deputatie besliste hierna definitief dat het bezwaar tegen de bouwvergunning verworpen werd.

De N-VA fractie van Wuustwezel is heel blij met deze beslissing en hoopt dat er snel kan gestart worden met het bouwen van het jeugdhuis. Recentelijk kon de N-VA hun plannen inkijken voor een nieuw gebouw aan Sportpark De Dorens. Het zal een mooi, hedendaags complex worden dat grotendeels in de grond zal worden gebouwd.

N-VA Fractieleider Koen Van Putte zegt hierover: “ Dit project kon van in den beginne al van de steun van de N-VA genieten. Alhoewel de inplanting van het gebouw naar wij menen nog beter had gekund staan wij positief tegenover het ganse concept. Het is voor de N-VA belangrijk dat ook de jeugd van Loenhout een onderkomen krijgt waar men creatief kan zijn, waar de jeugd kan feesten waarbij de maatschappelijke samenhang wordt bevorderd zonder al te veel hinder voor de buurt”.
We geloven in de discipline van de jeugd die zelf kan instaan om de overlast te beperken maar goede communicatie EN afspraken maken met de buurten is zeker nog aan de orde.

We erkennen ook het democratatisch recht van de bezwaarindieners die hun rechten gebruikten om hun bezwaar te uiten. Het is dan de taak van de hogere overheid, in dit geval de provincie, die de zaak onderzoekt en een beslissing neemt. Hopelijk worden er nu geen verdere stappen ondernomen door de bezwaarindieners, die nog naar de raad van vergunningbetwistingen kunnen stappen, zodat het jeugdhuis snel een feit kan worden. Loenhout wacht er heel lang op.
(CB comm. verantw. N-VA)