RUDY GRIETEN WORDT LIJSTDUWER N-VA WUUSTWEZEL

Op 4 juli 2024, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

Voor hun lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 13 oktober maakte N-VA Wuustwezel al enkele maanden geleden hun top-6 bekend met Jens Stoffelen als lijsttrekker. Nu is ook bekend wie de lijst gaat duwen, namelijk Rudy Grieten uit Gooreind.

De lokale politiek van Wuustwezel heeft Rudy altijd geboeid. Al meerdere jaren maakt hij dan ook deel uit van een aantal werkgroepen, zo is hij ondervoorzitter in de Lokale Economie Adviesraad. Daarnaast is hij pionier van de Dorpsdag in Wuustwezel, de eindejaarsactie en Project 2990. Vorig jaar heeft hij samen met een paar ondernemers van Gooreind het nieuwe concept van Gooreind Kerst met succes in het leven geroepen.

Begin dit jaar kreeg Rudy het aanbod om toe te treden tot het bestuur van N-VA Wuustwezel. “De eerste kennismaking verliep zeer vlot, “ zegt Rudy, “Ik durf echt wel te stellen dat ik aangenaam verrast was van enerzijds de leuke en enthousiaste groep mensen en anderzijds van de manier van werken. Dit lag me wel, met een kritisch maar respectvol oog werd er gekeken naar het huidige bestuur, het is immers niet slecht wonen in ons mooie landelijke Wuustwezel, maar we zijn het wel eens dat het met een duidelijkere visie anders en vooral beter kan. Ik was dus meteen verkocht en trad toe tot het bestuur van N-VA Wuustwezel.”

N-VA bleek andermaal bij de Vlaamse en federale verkiezingen de meeste stemmen te hebben behaald in Wuustwezel. De partij zegt ook voor de lokale verkiezingen klaar te zijn om mee te besturen na 12 jaar gerichte oppositie te hebben gevoerd. “We hebben een mooi en uitdagend programma,” zegt lijstduwer Rudy, “Wij zijn het enige alternatief in Wuustwezel om mee te besturen. Onze lokale ploeg wil zich blijven verzetten tegen de bouw van nog meer windmolens en wij willen het beste voor onze landbouwers zodat zij kunnen blijven ondernemen en hun mooie beroep uitoefenen, Wuustwezel moet zijn landelijk karakter behouden.”

Rudy wil zich ten volle inzetten voor de lokale ondernemers. “De gevestigde waarden moeten aandacht blijven krijgen en de nieuwe nog veel meer,” zegt Rudy, “maar ook en vooral de kleintjes en bijberoepers verdienen meer aandacht. Ook de Wuustwezelse verenigingen mogen we niet vergeten, het zijn juist deze mensen die ervoor zorgen dat onze verschillende dorpskernen een bruisend leven kennen waar het leven oh zo mooi en gezellig is.”