N-VA Wuustwezel hoopt op meer steun voor lokale horeca

Op 10 maart 2021, over deze onderwerpen: Fuifproblematiek, Lokaal sociaal beleid - OCMW, Lokale economie

De horeca is in deze coronapandemie het meest geviseerd geweest. Ondertussen is de horeca zes maanden gesloten, wat enorm pijnlijk is voor mensen die heel hard gewerkt hebben om hun zaak uit de grond te stampen. Recent lazen we in de krant dat vier ondernemers op de evenementenweide van Wuustwezel de allereerste zomerbar uit de grond willen stampen. Dat is zeer goed nieuws en geeft onze inwoners een mooi perspectief in deze donkere coronadagen. N-VA zal initiatieven zoals deze altijd steunen: we dragen de lokale ondernemers een warm hart toe.

Toch zijn we het niet eens met hoe de gemeente de procedure heeft aangepakt. Ondernemers konden ieder voor zich een aanvraag indienen om een zomerbar op te richten in Wuustwezel, maar er is nooit een gezamenlijk overleg geweest met de sector. Het gevolg is nu dat de lokale horeca teleurgesteld achterblijft. De organisatie wil de lokale horeca betrekken bij de zomerbar, maar 100 euro voor een standplaats vragen en 10% van de dagomzet afstaan maakt het voor de horeca niet winstgevend.

In volle coronacrisis had N-VA Wuustwezel een volledig herstelplan klaarliggen om deze mensen een hart onder de riem te steken. Jammer genoeg zag het gemeentebestuur niet in hoe belangrijk een herstelplan kan zijn voor de sector. N-VA wil samen met de horecasector in dialoog gaan en op zoek gaan naar mogelijkheden binnen onze gemeente. Als we deze winter nog op café willen gaan, dan mogen we deze zomer onze cafés zeker niet vergeten!