N-VA wil extra steun voor Wuustwezelse horeca- en evenementensector

Op 23 oktober 2020, over deze onderwerpen: Jeugd, Lokale economie

De N-VA-fractie stelt voor om Wuustwezelse horeca uitbaters en ondernemingen in de evenementensector te steunen met een bedrag van 500 euro. Daarnaast wil ze elke inwoner van Wuustwezel een bon geven ter waarde van 10 euro die ze vervolgens kunnen spenderen bij de lokale horeca. “Onze horeca gaat weer een zware tijd tegemoet nu ze voor de tweede keer op korte tijd moeten sluiten”, zegt gemeenteraadslid Amber Vermeiren. “Voor de evenementensector is er al langer geen perspectief: sinds 14 maart hebben zij geen inkomsten meer.”

Sinds 19 oktober 2020 moeten cafés en restaurants voor de tweede keer hun deuren sluiten om de verspreiding van het virus in te dijken. De sluiting is een enorme klap voor de horeca uitbaters. Zij hebben alles op alles gezet om de maatregelen zo goed mogelijk na te leven. Sommigen investeerden zelfs in een winterterras om ook de wintermaanden coronaproof te overbruggen.

N-VA Wuustwezel wil de horeca- en evenementensector in Wuustwezel een hart onder de riem steken en stelt voor om hen te steunen met een bedrag van 500 euro. N-VA introduceert opnieuw de horecabon: elke inwoner van Wuustwezel krijgt een waardebon van 10 euro waarmee inwoners een pint kunnen gaan drinken of lekker kunnen gaan eten.

“We zijn ervan overtuigd dat de gemeente Wuustwezel zeker zijn steentje kan bijdragen om de lokale horeca te steunen”, zegt Amber. “Het is de tweede keer dat we een voorstel opmaken voor Wuustwezelse ondernemers die het moeilijk hebben. We denken graag mee met het lokaal bestuur en leggen dit graag opnieuw voor op de gemeenteraad van oktober.”