N-VA verheugd omdat hun ideeën door CD&V worden uitgevoerd.

Op 22 augustus 2015, over deze onderwerpen: Lokale economie

Met genoegen neemt de N-VA in Wuustwezel kennis van de plannen van het CD&V-bestuur met de Oude Pastorij te Gooreind. Bij verkoop van dit pand zal er een horecazaak in gevestigd worden.

Gemeenteraadslid Chil Brant zegt hierover: ”In de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen werd dit idee door mijzelf reeds naar voor geschoven in mijn persoonlijke campagnebrief aan de kiezers. Het doet mij dan ook plezier dat dit idee door het CD&V-bestuur werd opgepikt en ten uitvoer zal worden gebracht. Het zal zeker een meerwaarde betekenen voor één van de mooiste dorpspleinen in de provincie Antwerpen.

De manier waarop de verkoop van de pastorij gaat geschieden, kan echter op minder bijval van de N-VA fractie rekenen. In eerste fase kunnen potentiële kopers een online-bieding plaatsen. Deze biedingen geven een indicatie over de marktwaarde van het pand.

Na de eerste fase volgt er in principe nog een tweede biedingsfase waarbij de potentiële kopers de kans hebben om een definitief bod neer te leggen bij een deurwaarder. N-VA had liever gehad dat deze tweede fase zou verlopen via een Openbare Verkoop. Door het tegen elkaar opbieden zou er wellicht een hogere verkoopopbrengst kunnen gerealiseerd worden.

Bovendien behoudt het gemeentebestuur bij de online-verkoop het recht om zelf te bepalen aan wie men uiteindelijk gaat verkopen, wat niet noodzakelijk de hoogst biedende moet zijn.