groepsaankoop buitensportinfrastructuur

Op 7 juni 2021, over deze onderwerpen: Jeugd, Lokale economie

Tijdens de coronacrisis zijn we allemaal meer beginnen sporten in de buitenlucht. Een goede buitensportinfrastructuur is dan ook goud waard. Vlaams minister van Sport Ben Weyts maakt het voor lokale besturen en sportclubs makkelijker én goedkoper om te investeren in buitensportinfrastructuur. Hij lanceert een systeem van Vlaanderenbrede groepsaankopen in de sportwereld.

N-VA stelde op de gemeenteraad van maandag 31 mei 2021 voor om deze oproep kenbaar te maken aan de Wuustwezelse sportverenigingen. De gemeenteraad ging unaniem akkoord met ons voorstel.

“Dit is een opportuniteit voor onze gemeente en de sportclubs”, zegt Jens Stoffelen. “De gemeente Wuustwezel heeft plannen om ‘t Kattengat uit te breiden. Het ideale moment om in te tekenen op de aankoop van bijvoorbeeld kunstgrasvelden, finse pistes of ledverlichtingspalen, fitnesstoestellen, beweegbanken,..."

Meer informatie over de groepsaankopen vind je op de website van Sport Vlaanderen door te klikken op "sportsput Vlaanderen" hiernaast.