Drugsmaffia op vrije voet in Wuustwezel

Op 19 oktober 2020

N-VA Wuustwezel reageert ontstemd op het artikel ‘De Gendarmen van Gooreind’ dat afgelopen weekend verscheen in de Gazet van Antwerpen. “De gemeenteraad noch de politieraad was op de hoogte van deze feiten”, zegt gemeenteraadslid Amber Vermeiren. “We stellen ons de vraag wat er zich nog allemaal onder de radar afspeelt in Wuustwezel. Is het niet hoog tijd dat de gemeente met een duidelijk drugspreventiebeleid komt?”

Afgelopen weekend verscheen het artikel ‘De Gendarmen van Gooreind’ in de Gazet van Antwerpen. Het artikel onthulde enkele verbazingwekkende feiten: Gooreindse agenten hielden de bendeleden van een grote Antilliaanse drugsbaas tegen voor controle. In de wagen van de bendeleden vonden ze een wapen terug dat geladen en geseind was als gestolen. De politieagenten lieten de mannen vervolgens op vrije voet doorrijden.

N-VA is verbaasd over deze gang van zaken en vraagt een duidelijk actieplan om zulke situaties in de toekomst te vermijden. “In het verleden heeft het gemeentebestuur meermaals tips binnengekregen over drugdealing”, zegt Amber. “Jammer genoeg werden deze tips nooit serieus genomen. We vragen ons dan ook af of het lokaal bestuur een zicht heeft op de omvang van het probleem en of er effectief gevolg wordt gegeven aan dit voorval.”