N-VA steunt fusie tussen Sint-Jozef en Amandina

Op 29 december 2017, over deze onderwerpen: Lokaal sociaal beleid - OCMW

De OCMW-raad en gemeenteraad van Wuustwezel en de raad van bestuur van vzw Amate hebben unaniem beslist tot de oprichting van de vzw WoonZORG Wuustwezel. Daarin zullen ze het WZC Sint Jozef (OCMW) en het WZC Amandina (Amate) samenbrengen.

Derde keer, goede keer

Het dossier dat nu op tafel ligt is wél een goed dossier, in tegenstelling tot de twee vorige dossiers. We zien nu een beter engagement van de verschillende actoren, er wordt meer ingezet op zorg, we zien een betere verbintenisverklaring en het gelijkheidsbeginsel is gevolgd.

€800.000 minder per jaar!

Het scheelt wel tot 800.000 euro per jaar in het voordeel tegenover de twee voorgaande dossiers, ook de bouw van een nieuw woonzorgcentrum is opgenomen en speelt hierin mee. Er was een goede gezonde onderhandeling waarbij dit keer ook, door input van experts, een stevig en haalbaar financieel plan kan worden voorgelegd.

N-VA weegt op beslissing

"Alle partijen werkten constructief mee aan een oplossing. De nodige tijd werd uitgetrokken om tot een goed en voor allen verdedigbaar akkoord te komen.  Met de centen die nu minder zullen uitgegeven worden kunnen er heel wat andere noodzakelijke investeringen uitgevoerd worden in Wuustwezel. We zijn dan ook verheugd dat er met onze eerdere opmerkingen maximaal rekening gehouden is", laat één van onze OCMW-raadsleden Werner Vanden Eynden weten.